Kundaliinijooga

Olen koulutettu kundaliinijoogaopetteja (KRI) ja pidän viikkotunteja Open Yoga -salilla (Asentajantie 8) Porvoossa keskiviikkoiltaisin klo 18.30-20.00. Syksyn 2019 tunnit alkavat 28.8. Ole yhteydessä tarkemmista aikatauluista ja tervetuloa mukaan  kokemaan tämä joogamuoto – niin aloittelijat kuin konkarit!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kundaliinijooga yhdistää vahvasti henkisen ja fyysisen harjoituksen ja se on erittäin tehokasta ja monipuolista harjoittelua. Se sopii kaikille, ikään tai kokoon katsomatta. Usein kundaliinijoogaa kutsutaan myös tietoisuuden joogaksi ja sen voima on kokemuksessa. Se on maanläheinen keino oppia tuntemaan itsensä ja voimavaransa omassa elämässä.

Harjoittelun tavoitteena on lisätä tietoisuutta omasta itsestä. Harjoitukseen kuuluu olennaisesti mantrat, musiikki, mudrat (käsien ja sormien asennot), dhristit (silmien asennot) ja bandhat (kehon lukot). Kundaliinijoogassa on lukemattomia erilaisia asento- ja liikeharjoituksista, hengitysharjoituksista, mantroista ja meditaatio-harjoituksista yhdisteltyjä harjoituskokonaisuuksia. Jokaiseen harjoitukseen sisältyy myös rentoutus. Harjoitukset tehdään aina annetun mukaisesti ja tarkoituksena ei ole hioa ja toistaa samaa harjoitusta kerrasta toiseen.

Kundaliinijooga rantautui länsimaihin (ensin Kanadaan ja Yhdysvaltoihin) 60-luvulla intialaisen joogamestari Yogi Bhajanin opettamana ja on sen jälkeen levinnyt laajalle ympäri läntisen pallonpuoliskon.

Suomen Kundaliinijoogayhdistyksen usein kysyttyjen kysymysten osiosta löydät lisätietoa kundaliinijoogasta.

Sat Nam

“On jokaisen syntymäoikeus olla onnellinen”
Yogi Bhajan